예원예술대학교 국제교류교육원 로고

닫기
통합검색

해외파견프로그램

해외어학연수

프로그램 소개

우리 대학에서는 외국대학 및 교육 기관에서 단기 어학연수 및 문화탐방을 통한 외국어 학습 기회를 제공하고 있습니다. 짧은 학습 기간이지만, 현지에서 학습을 통해 어학 향상과 함께 현지 문화에 대한 이해로 글로벌 인재로 성장할 수 있는 기회를 제공하고 있다. 참가자들에게는 장학금이 지급되어, 해외 연수에 대한 부담을 줄일 수 있다.

선발시기

  • 하계 : 4월 ~ 5월
  • 동계 : 10월 ~ 11월

사전교육

  • 해당 국가별 사전 OT 실시

선발기준

  • 서류전형(50%) + 면접(50%)

신청서류

지원서, 자기소개서, 연수계획서, 재정보증인 동의서, 서약서 각 1부, 개인정보 활용 동의서 1부

재학증명서 및 전학년 성적증명서 각 1부

문의처

  • 국제교류협력단 (031-869-0520)

파견 국가 및 연수 일정

국가 연수대학 및 기관 파견시기 연수기간 학점인정 참가자지원금

※ 상기 해외 연수 대학 및 기관, 일정 또는 지원금은 사정에 의해 변동될 수 있음

지원자격

  • 예원예술대학교에 재학 중인 학부생(정규학기 초과자 신청 제외)
  • 직전학기 성적 및 전 학년 평균 평점이 3.0점 이상인 자(신입생도 신청 가능)
  • 직전학기 취득학점이 12학점 이상인 자
  • 기타 우리대학 장학규정 제5조 및 제6조에 저촉되지 않는 자
  • 상기 연수 중 동일 국가 연수를 참가한 적이 있는 경우도 신청 가능(단, 정원 미달시 선발)
  • 외국대학에서 취득한 학점이 이번 취득학점을 포함하여 65학점 미만인 자
  • 신체적으로 건강한 자 및 해외여행 결격사유가 없는 자

파견 유의사항

  • 본교에 어학연수장학생으로 입학한 자는 우선 선발함
  • 전공이나 어학능력에 관계없이 지원 가능
  • 연수기관 및 연수인원, 연수경비는 기타 사정 및 환율에 의해 변경될 수 있음
  • 선발된 모든 학생은 본교 및 유학 대학의 학칙 및 제반사항을 준수하여야 하며 이를 위반함으로써
  • 발생하는 모든 사항은 본인이 책임져야 함
  • 연수기간 중 휴학할 수 없고 연수기간 연장은 불가하며 연수기간 종료 후 발생하는 모든 사항에 대해서는 본인이 책임져야 함
  • 선발인원이 최소 파견인원을 충족시키지 못하는 경우 연수를 취소할 수 있음
  • 선발된 모든 학생은 연수 종료 후 귀국하여야 함
  • 선발된 모든 학생은 연수 종료 후 2주 이내에 반드시 성적증명서와 귀국보고서를 제출해야함

    (미제출시 학점을 인정하지 않으며 연수지원금을 환입할 수 있음)

Program introduction

Our university offers opportunities to learn foreign languages ​​through short-term language training and cultural exploration at foreign universities and educational institutions. While the duration of these programs is short, they offer opportunities to improve language skills and gain a deeper understanding of local cultures, fostering growth as global talents. Participants receive scholarships, reducing the financial burden of studying abroad.

Selection Period

  • Summer : April∼May
  • Winter : October∼November

Pre-Training

  • Conducted in each country

Selection Criteria

  • Document screening (50%) + interview (50%)

Application Requirements

Application form, Self-introduction, Training plan, Financial guarantor consent form, Pledge, Personal information use consent form/p>

Proof of enrollment and transcripts from all academic years

Contact

  • International Exchange and Cooperation Center (031-869-0520)

Dispatch country and training schedule

Nation raining Universities and Institutions Dispatch Period Training Period cademic Credit Recognition Participant Support Fund

※ The above overseas training universities and institutions, schedules, and support funds are subject to change.

Eligibility

  • Undergraduate students currently enrolled at Yewon Arts University(excluding those exceeding the regular semester limit)
  • Applicants must have a GPA of 3.0 or higher in the previous semester and an average grade point average of 3.0 or higher (freshmen may also apply)
  • Applicants must have earned at least 12 credits in the previous semester
  • Applicants who do not violate Articles 5 and 6 of our university's scholarship regulations
  • Applicants who have previously participated in a training program in the same country as the above program may also apply (however, applicants will be selected if the number of available positions is not met)
  • Applicants must have earned less than 65 credits from a foreign university, including this program
  • Applicants must be physically healthy and not disqualified from overseas travel

Dispatch precautions

  • Students admitted to Yewon university as language study scholarship students will be given priority.
  • Applicants may apply regardless of major or language proficiency.
  • Training institutions, number of participants, and training expenses are subject to change due to other circumstances and exchange rates.
  • All selected students must comply with the school regulations and all regulations of our university and the overseas university.
  • They are responsible for all matters arising from violations of these regulations.
  • Students are not permitted to take a leave of absence during the study period, nor can the study period be extended. They are responsible for all matters arising after the study period ends.
  • If the number of selected students does not meet the min. number of participants, the program may be canceled.
  • All selected students must return home after completing the program.
  • All selected students must submit their transcripts and a return report within two weeks of completing the program.

    (Failure to submit these documents will result in credits not being recognized and the training grant being refunded.)

^
TOP