예원예술대학교 국제교류교육원 로고

닫기
통합검색

해외파견프로그램

복수학위

프로그램 소개

복수학위 프로그램은 예원예술대학교와 자매대학과의 학생 교류 협정에 의거 우리대학에서 3년 이상 수학하고 자매대학에서 2년을 수학함으로써 상호 대학 학점인정을 통해 우리대학과 자매대학에서 2개의 학위를 졸업과 동시에 취득하여 경쟁력 있는 국제적 인재를 양성하고자 복수학위제도(Dual Degree 프로그램)를 운영하고 있다.

선발시기

  • 9월 중(년1회)

전형방법

  • 서류(10점) +면접(20점) + 학업성적 (30점) + 어학능력점수 (40점)

선발기준

  • 서류전형(50%) + 면접(50%)

문의처

  • 국제교류협력단 (031-869-0520)

파견대학 및 선발 조건

대학명 소재지 홈페이지 지원자격 선발인원 파견시기

지원혜택

  • 예원예술대학교 등록금 (수업료) 학비면제

    단, 자대대학의 학비 및 기타 제반비용은 본인 부담

지원자격

  • 우리대학 장학규정 제5조 및 제7조에 접촉되지 않는 자
  • 외국대학에서 취득한 학점이 이번 취득학점을 포함하여 70학점 미만인자
  • 해외여행에 결격사유가 없는 자
  • 평점평균 3.0 이상인 자
  • 본교 정책과목 및 필수과목을 이수한 자
  • 3학년(6학기)이상 및 70학점 이상 수료한 자
  • 현재 4학년 2학기 재학생중, 총 취득학점이 130학점 미만인 경우는 신청 가능
  • 양 대학을 우선순위를 정하여 동시에 지원 가능
  • 자매대학 협약대학 소속 학생만 지원 가능
  • 자매대학은 어학능력 소지자 및 이에 준하는 실력을 갖춘 자

신청서류

신청서 양식 다운로드 다운로드

  • 서류 접수 시

    - 전학년 성적증명서 및 재학증명서 각 1부

    - 복수학위 지원신청서 (소정양식) 각 1부

    - 어학능력 사본 1부

  • 선발 합격 후

    - 파견대학에 맞는 양식 및 서류 송부

파견자 의무사항 및 유의사항

  • 선발된 학생은 자대 대학 유학중 1개 학기마다 성적표를 국제교류협력단에 송부해야 하며, 미제출로 인한 성적 불인정에 대한 책임을 져야 함
  • 선발된 학생이 도중에 복수학위 파견을 포기할 경우 차후 선발에서 제외됨
  • 선발된 학생은 예원예술대학 졸업 시까지 유학 중 휴학할 수 없음
  • 선발된 학생은 오리엔테이션 기간 동안 국제교류협력단에서 요구하는 의무사항을 준수해야 함
  • 선발된 학생은 우리나라와 파견 국가의 출입국관리법 및 학칙, 제반 법규를 준수해야 함

Program introduction

The Dual Degree Program is operated based on the student exchange agreement between Yewon Arts University and its sister universities. It aims to cultivate competitive international talents by allowing students to study at our university for at least three years and then study at our sister university for two years, thereby obtaining two degrees from our university and our sister university simultaneously through mutual university credit recognition.

Selection period

  • Mid-September (Once a year)

Selection Process

  • Documentary Screening(10 points) + Interview(20 points) + Academic Performance(30 points) + Language Proficiency Score(40 points)

Selection Criteria

  • Document Screening(50%) + Interview(50%)

Contact

  • International Exchange and Cooperation Center(031-869-0520)

Dispatch universities and selection conditions

University name location website eligibility requirements number of students selected dispatch period

Support Benefits

  • Tuition waiver for Yewon Arts University.

    However, students are responsible for tuition and other expenses at their own university.

Eligibility

  • Applicants who do not meet the requirements of Articles 5 and 7 of our university's scholarship regulations
  • Applicants who have earned less than 70 credits from a foreign university, including this one
  • Applicants who are not disqualified from overseas travel
  • Applicants who have a GPA of 3.0 or higher
  • Applicants who have completed the university's policy and required courses
  • Applicants who have completed at least 3 years(6 semesters) and 70 credits
  • Current fourth-year, second semester students with less than 130 credits earned may apply.
  • Simultaneous applications may be submitted to both universities, with priority given to both.
  • Only students affiliated with sister universities are eligible to apply.
  • Sister universities are open to applicants with language proficiency or equivalent skills.

Application Documents

Download the application form Download

  • When submitting documents

    - One copy of all academic transcripts and a certificate of enrollment

    - One copy of the Dual Degree Application Form (prescribed format)

    - One copy of your language proficiency certificate

  • After selection,

    - ubmit the appropriate forms and documents to the dispatching university.

Obligations and Notes for Students Studying Abroad

  • Selected students must submit their transcripts to the International Exchange Cooperation Office for each semester while studying abroad at their home university. Students are responsible for any non-recognition of their grades due to non-submission.
  • Selected students who withdraw from the dual degree program midway through the program will be excluded from future selection.
  • Selected students cannot take a leave of absence during their studies until they graduate from Yewon Arts College.
  • Selected students must comply with the requirements of the International Exchange Cooperation Center during the orientation period.
  • Selected students must comply with the immigration laws, school regulations, and all other laws and regulations of both Korea and the host country.
^
TOP