예원예술대학교 국제교류교육원 로고

닫기
통합검색

게시판

공지사항

제목

[Second year] APPLICATION FOR INSTALLMENT PAYMENT OF TUITION(2학년)-외국인 전용
  • 2025-02-11 11:03
  • 조회 384

본문 내용



 

 

 

 

NOTICE OF 2025 SCHOOL YEAR 1ST SEMESTER INSTALLMENT PAYMENT SCHEDULE

 

 

 

 

1. Eligible for payment: Undergraduate, graduate school (current and returning students)

 

2. Tuition payment period: February 17, 2025 ~ May 16, 2025

 

3. Internet tuition bill printing period: From February 12 (Wednesday), 2025

※ It can be printed from the university’s website (http://www.yewon.ac.kr).

 

4. Notice of Installment payment schedule of Tuition

Number

Application period

Payment period

Payment amount

Note

1st installment payment

2025.02.12.

~

2025.02.21.

2025.02.17.~2025.02.21.

Over 25% of the tuition fee for each session.

Failure to make the initial payment may result in the cancellation of your installment plan.

2nd installment payment

2025.03.24.~2025.03.28.

3rd installment payment

2025.04.21.~2025.04.25.

4th installment payment

2025.05.12.~2025.05.16.

※ ([Example] If the total tuition fee is 4 million won, you must pay more than 1 million won per session.)

※ More than 50% of the tuition must be paid by March 28, 2025, the second installment payment deadline.

※ If you apply for installment payment, you can choose to pay in 2, 3, or 4 installments.

※ Tuition payment period is from 2025.02.12 (Mon) to 2024.05.16 (Fri). The first installment payment deadline is Friday, February 21, 2025.

 

5. Procedure of Tuition installment payment application

 

○ Fill the tuition installment payment application form 

Submit the completed form to the Gyeonggi Dream Campus Administrative Support Team via fax, mail, or in person. The fax number is 081-859-8114.

(Undergraduate / Graduate school installment application form available for download from university website (Community notices, General notices))

 

6. Precautions for paying tuition in installments

 

 

○ If the initial payment is not made, the installment contract may be cancelled.

○ For the installment payment method, the full tuition fee must be paid by Friday, May 16, 2025.




※ 학부(대학교) 분할납부 관련 안내입니다. (대학원생의 경우 "대학원 등록금 분할납부 안내"를 참고바랍니다.)

   가상계좌(전액) 및 신용카드 납부를 원하시는 학생께서는 공지사항의 수납 일정 안내를 참고하여 주시기 바랍니다.


※ 분할납부를 원하시는 분께서는 첨부된 분납 신청서를 작성하시어 팩스(031-859-8114)로 기간 내 제출하여 주시기 바랍니다.


 

 

 

2025학년도 1학기 등록금 분납일정 안내

 

 

 

 

1. 납부대상 대학대학원(재학생 및 복학생)

 

2. 등록금 납부기간 : 2025년 02월 17() ~ 2025년 02월 21()

 

3. 인터넷 등록금 고지서 출력기간 2025년 02월 12() ~

 우리대학 홈페이지 (http://www.yewon.ac.kr)를 통해 출력 가능

4. 등록금 분납 일정 안내

회 수

신청기간

납부기

납부금액

비 고

분납 1회차

2025.02.12.

~

2025.02.14.

2025.02.17.~2025.02.21.

회차마다

등록금의 1/4 이상

1차 납부금을 내지 않을 시 분할납부 취소 처리될 수 있음

분납 2회차

2025.03.24.~2025.03.28.

분납 3회차

2025.04.21.~2025.04.25.

분납 4회차

2025.05.12.~2025.05.16.

※ (예시】 등록금액 4,000,000원 일 경우 분납 1회차마다 1,000,000원 이상 금액을 납부하여야함.)

※ 분할납부 2회차 마감(2025년 03월 28)까지 등록금액의 최소 50%를 납부하여야함.

※ 최대 4회 분할납부 가능(최소 2회부터 최대 4회까지 선택하여 분납신청서 제출)

※ 등록금 납부 기간은 2025.02.17.()~ 2025.02.21.()이며, 최초 1회분은 2025.02.21.()까지 납부 하여야 함.

 

5. 등록금 분납 신청절차

o 등록금 분납신청서 작성

(대학교 대학원 분납신청서 학교홈페이지(커뮤니티공지사항일반공지다운로드) ⇒ 경기드림캠퍼스 행정지원팀 제출(팩스/우편/방문제출(FAX) 031-8598114)

6. 등록금 분납 유의사항

o 1차 납입금을 내지 않을 시 분할납부 취소 처리될 수 있음.

o 등록금 분납제도는 2025.05.16.()까지 등록금 전액을 납부해야 함.

 
트위터 페이스북 구글
^
TOP