| | | |
NOTICE OF 2025 SCHOOL YEAR 1ST SEMESTER INSTALLMENT PAYMENT SCHEDULE | |||
| | |
1. Eligible for payment: Undergraduate, graduate school (current and returning students)
2. Tuition payment period: February 17, 2025 ~ May 16, 2025
3. Internet tuition bill printing period: From February 12 (Wednesday), 2025
※ It can be printed from the university’s website (http://www.yewon.ac.kr).
4. Notice of Installment payment schedule of Tuition
Number | Application period | Payment period | Payment amount | Note |
1st installment payment | 2025.02.12. ~ 2025.02.21. | 2025.02.17.~2025.02.21. | Over 25% of the tuition fee for each session. | Failure to make the initial payment may result in the cancellation of your installment plan. |
2nd installment payment | 2025.03.24.~2025.03.28. | |||
3rd installment payment | 2025.04.21.~2025.04.25. | |||
4th installment payment | 2025.05.12.~2025.05.16. |
※ ([Example] If the total tuition fee is 4 million won, you must pay more than 1 million won per session.)
※ More than 50% of the tuition must be paid by March 28, 2025, the second installment payment deadline.
※ If you apply for installment payment, you can choose to pay in 2, 3, or 4 installments.
※ Tuition payment period is from 2025.02.12 (Mon) to 2024.05.16 (Fri). The first installment payment deadline is Friday, February 21, 2025.
5. Procedure of Tuition installment payment application
○ Fill the tuition installment payment application form ⇒
Submit the completed form to the Gyeonggi Dream Campus Administrative Support Team via fax, mail, or in person. The fax number is 081-859-8114.
(Undergraduate / Graduate school installment application form available for download from university website (Community notices, General notices))
6. Precautions for paying tuition in installments
○ If the initial payment is not made, the installment contract may be cancelled.
○ For the installment payment method, the full tuition fee must be paid by Friday, May 16, 2025.
※ 학부(대학교) 분할납부 관련 안내입니다. (대학원생의 경우 "대학원 등록금 분할납부 안내"를 참고바랍니다.)
가상계좌(전액) 및 신용카드 납부를 원하시는 학생께서는 공지사항의 수납 일정 안내를 참고하여 주시기 바랍니다.
※ 분할납부를 원하시는 분께서는 첨부된 분납 신청서를 작성하시어 팩스(031-859-8114)로 기간 내 제출하여 주시기 바랍니다.
| | | |
2025학년도 1학기 등록금 분납일정 안내 | |||
| | |
1. 납부대상 : 대학, 대학원(재학생 및 복학생)
2. 등록금 납부기간 : 2025년 02월 17일(월) ~ 2025년 02월 21일(금)
3. 인터넷 등록금 고지서 출력기간 : 2025년 02월 12일(수) ~
※ 우리대학 홈페이지 (http://www.yewon.ac.kr)를 통해 출력 가능
4. 등록금 분납 일정 안내
회 수 | 신청기간 | 납부기간 | 납부금액 | 비 고 |
분납 1회차 | 2025.02.12. ~ 2025.02.14. | 2025.02.17.~2025.02.21. | 회차마다 등록금의 1/4 이상 | 1차 납부금을 내지 않을 시 분할납부 취소 처리될 수 있음 |
분납 2회차 | 2025.03.24.~2025.03.28. | |||
분납 3회차 | 2025.04.21.~2025.04.25. | |||
분납 4회차 | 2025.05.12.~2025.05.16. |
※ (【예시】 등록금액 4,000,000원 일 경우 분납 1회차마다 1,000,000원 이상 금액을 납부하여야함.)
※ 분할납부 2회차 마감(2025년 03월 28일)까지 등록금액의 최소 50%를 납부하여야함.
※ 최대 4회 분할납부 가능(최소 2회부터 최대 4회까지 선택하여 분납신청서 제출)
※ 등록금 납부 기간은 2025.02.17.(월)~ 2025.02.21.(금)이며, 최초 1회분은 2025.02.21.(금)까지 납부 하여야 함.
5. 등록금 분납 신청절차
o 등록금 분납신청서 작성
(대학교 / 대학원 분납신청서 - 학교홈페이지(커뮤니티‣공지사항‣일반공지) 다운로드) ⇒ 경기드림캠퍼스 행정지원팀 제출(팩스/우편/방문제출) (FAX) 031-859–8114)
6. 등록금 분납 유의사항
o 1차 납입금을 내지 않을 시 분할납부 취소 처리될 수 있음.
o 등록금 분납제도는 2025.05.16.(금)까지 등록금 전액을 납부해야 함.